Re: USB flash reader a fotak

To "konference: CZ-Debian" <czdebian-l zavinac debian bod cz>
From Miroslav Maiksnar <m bod maiksnar zavinac volny bod cz>
Date 21 Mar 2003 22:53:29 +0100
Organization

On Pá, 2003-03-21 at 18:20, Petr Heřman wrote:
> [...]
> Ale teď jsem do jednoho USB strčil foťák, do druhého USB
> Compact Flash Reader/writer, zkouším různé kombinace a furt nic
> (v tom Readeru mám flash se dvěma partitions, jedna DOS a druhá ext2,
> to jsem formátoval na Psion 5MX pod PsiLinuxem):
> Mám Linux 2.4.18-686 #1 Sun Apr 14 11:32:47 EST 2002 i686 unknown
> napadlo mě, že by mu to chtělo asi vnutit nějaký modul, nejspíš:
>
> /lib/modules/2.4.18-686/kernel/drivers/usb/storage# modprobe usb-storage
> Initializing USB Mass Storage driver...
> usb.c: registered new driver usb-storage

Tohle by to melo vyresit. Protoze se nic nestalo, zrejme neni v
usb-storage povolena podpora flash ctecek (nebo te konkretni kterou
mate). Takze je potreba prelozit vlastni jadro, povolit experimentalni
ovladace a v ovladaci usb-storage experimentovat s podporou ruznych
zarizeni dokud se nezadari. Ja pouzivam vlastni jadro (taktez 2.4.18) a
v usb-storage mam zapnutou podporu pro:

Datafab MDCFE-B Compact Flash Reader
Microtech CompactFlash/SmartMedia
Lexar Jumpshot Compact Flash Reader

a ctecka i fotak to bez problemu najde. Pak uz staci jen

mount -t vfat /dev/sd?1 /mnt

a je to. po natazeni modulu by mel vypsat co nasel za zarizeni a na scsi
by mely byt k videni.

> ale pořád nic, tak jsem si v dselectu našel vše, co se týká USB
> a nainstaloval balíky:
>
>  usbmgr
>  usbutils
>  usbview