Re: /tmp noexec?

To "Debian CZ/SK project discussion list" <czdebian-l zavinac debian bod cz>
From Miroslav Zajíc <Zajsoft zavinac Zajsoft bod NET>
Date Sat, 3 Mar 2007 20:57:44 +0100

 Zdravim,
pouzivam to tez uz delsi dobu, a z tohoto duvodu mam tento alias:
alias 'aptduu'='mount /tmp/ -o remount,exec ; apt-get update ; apt-get dist-upgrade ; mount /tmp/ -o remount,noexec'

Nicmene, neni to zcela ono, nefunguje kvuli tomu napr. komprimace v MC (pres F2) a tak dale... Optimalni reseni bude neco jako GR Security, ci tak neco, ale k tomu sem se jeste nedokopal...

Zajsoft

----- Original Message ----- From: "Petr Stehlik" <pstehlik zavinac sophics bod cz>
To: "Debian CZ/SK project discussion list" <czdebian-l zavinac debian bod cz>
Sent: Saturday, March 03, 2007 6:53 PM
Subject: /tmp noexec?

Zdar všem,

po nezvané návštěve z Ruska se rozhlížím, jak server lépe zabezpečit a
dočetl jsem se, že základem je noexec,nosuid /tmp oddíl. Tak jsem to jen
tak namátkou zkusil a ihned jsem narazil:

# aptitude -R install mysql-server-4.1
<zahozeno běžné seno>
Fetched 17.8MB in 3s (5332kB/s)
Preconfiguring packages ...
Can't exec "/tmp/mysql-server-4.1.config.256631": Permission denied at /usr/share/perl/5.8/IPC/Open3.pm line 168. open2: exec of /tmp/mysql-server-4.1.config.256631 configure failed at /usr/share/perl5/Debconf/ConfModule.pm line 44
mysql-server-4.1 failed to preconfigure, with exit status 255

Jestli to dobře chápu, tak /tmp noexec si při běžné administraci systému
(např. instalace bezpečnostních záplat) člověk nemůže vůbec dovolit...
Máte lepší zkušenosti?

Dík,
Petr