Re: goodbye-microsoft.com

From Miroslav Kure <kurem zavinac upcase bod inf bod upol bod cz>
Date Thu, 22 Mar 2007 18:08:34 +0100
User-agent Mutt/1.5.13 (2006-08-11)

On Thu, Mar 22, 2007 at 05:36:37PM +0100, Petr Heřman wrote:

> - nepostřehl jsem, že by v nabídce byla možnost instalovat
>   přímo vybrané balíky a ne celé tasky
>   ("stolní počítač", "server" ... etc.),
>   u dřívějších instalátorů tato možnost vždycky byla.

Ano, je to tak. Je podstatny rozdil mezi vyberem baliku rovnou pri
instalaci, nebo tesne po zavedeni noveho systemu?

> - když už jsem si vybral ten "stolní počítač", nainstalovalo
>   se mi Gnome bez jakékoli jiné alternativy

Ano, je to tak. Proc mast zacatecniky dalsimi volbami? Pokrocili
uzivatele, kteri vedi, co hledaji, si v instalacni prirucce najdou,
jak misto toho nainstalovat treba KDE.

> Problém vzniknul na konci instalace, kdy jsem nechal nainstalovat GRUB
> do MBR, ale po restartu mi naběhl ten původní instalační zavaděč
> s jedinými možnostmi:
> - MS Win XP
> - Instalace Debianu
>
> přičemž druhá možnost spustí od začátku celý instalátor.
> Vypadá to, že se ten GRUB vůbec nenainstaloval.

To je rozhodne trapne. Muzete napsat verzi pouziteho instalatoru?

> Divné je: vpravo nahoře inkona: Žádné připojení k síti

Divne je na tom co? Ze sit ve skutecnosti fungovala a ta ikona
zobrazovala spatne?

> Pro začátečníka (tedy i pro mě, který Gnome nepoužívám a neznám)
> je pak hlavní problém, jak se odhlásit a restartovat počítač :-(
> Chvíli mi trvá, než to objevím v menu "Prostředí"...

Tohle reportujte do GNOME.

> Zítra se pokusím zjistit, kde je ta chyba, že se nespouští
> ten GRUB.

Behem instalace GRUBu se podivejte na 4. virtualni konzoli, jestli to
nepise nejake chyby.

--
Miroslav Kure