Debian & daně (EPO)

To czdebian-l zavinac debian bod cz
From Petr Heřman <ph zavinac lf2 bod cuni bod cz>
Date Fri, 30 Mar 2007 13:35:09 +0200
Mail-followup-to czdebian-l zavinac debian bod cz
User-agent Mutt/1.5.13 (2006-08-11)

Tak ještě dřív než Release party nás čeká odvod daní
za minulý rok. Viz EPO (Elektronické POdání). Na
http://adis.mfcr.cz/adis/jepo/info/provoz_popis.htm#os
- KUPODIVU - je:

6) Operační systémy a další vlastnosti prostředí

   Podporována jsou následující prostředí, na kterých je aplikace
   vyvíjena a testována:
     * Microsoft Windows 2000
     * Microsoft Windows XP
     * Knoppix verze 3.6 (Debian Linux)

Což je jistě úspěch naší byrokracie, když kromě "obligátních"
Win je mezi alternativami i něco jiného.

Trochu divné je, že Knoppix verze 3.6, když teď je stabilní
myslím nějaká pětka... ale budiž.

Můj dotaz je, jestli to už někdo takhle tímhle způsobem podal?
S jakými problémy? Není mi třeba jsaný, jak se v tomto případě
připojují různé přílohy, potvrzení zaměstnavatele, potvrzení
o darech apod. To se jen oscanuje a pošle jako PDF nebo co?

Také by mě zajímalo, jak to pak funguje "u nich". Jestli,
když to tam člověk odnese papírově, tak z toho opíšou jen
pár nejdůležitějších čísel a pak strčí formuláře někam do
šuplete v archívu. Anebo jestli to z těch papírových formulářů
opisují všechno a cpou do nějakých databází.

Mám trochu obavy, že při běžném papírovém podání mají pak
v databázi jen nějaká hlavní numera (základ, daň, vyplaceno
na zálohách, nedoplatek/přeplatek). A že když to člověk
vyplní elektronicky, tak pak mají v databázi všechna numera
a nějakým robotem se pak v tom můžou líp šťourat a spíš
pak vyšťourají nějakou mouchu či chybku a můžou lépe buzerovat
ajestli pak tímhle digitálním podáním člověk vlastně není
sám proti sobě.

Petr Heřman