Re: grub, mbr, dualboot a 2 disky

To czdebian-l zavinac debian bod cz
From Petr Jakubec <petr zavinac jakubec bod tk>
Date Thu, 3 May 2007 15:50:06 +0200

DD Mirku,

jestlize se nemeni nic na hdb a ty windows jsou take porad stejne (hda1?)
tak staci jen:

odpojit hdb (jen pro jistotu)
nainstalovat windows (treba na hda1, MBR hda se prepise ntld)
zapojit hdb.
nabootovat live CD (ja pouzivam System Rescue CD)
namontovat partition s linuxem (treba /mnt/hdb2)

grubb-install --recheck --root-directory=/mnt/hdb2 /dev/hda

reboot && pray

TIPY:

je vyhodne mit ten hda jen pro windows (vcetne MBR)
pokud je mozne ze BIOS stroje umoznuje boot z hdb, pak je dobre mit
Grub-MBR na hdb!
grubb-install --recheck --root-directory=/mnt/hdb2 /dev/hdb
po pristi reinstalaci windows se tak na nic sahat nemusi a grub je proste
nabootuje (pokud budou porad na te same partitions.

zaloha tabulky disku:
 sfdisk -d /dev/hda > hda.out
 (obnova sfdisk /dev/hda < hda.out)
zaloha Master boot secrtoru:
 dd if=/dev/hda of=hda.mbr bc=512 count=1
 (obnova prehodit cesty if a of)

--
Mnoho zdaru!
  Petr Jakubec