Re: Nvidia ve 3D (po nejake dobe reloaded)

To "Debian CZ/SK project discussion list" <czdebian-l zavinac debian bod cz>
From plhu <plhu zavinac seznam bod cz>
Date Sat, 19 May 2007 09:07:24 +0200
User-agent Opera Mail/9.20 (Linux)

  Ano,
k tomu jsem dospel taky, ale porad mi to prdukuje zmineny problem a chybovou hlasku o non GPL modulech, coz je zda se i novinka pro google. Tohle vypada spis na otazku pro debian-kernel. Koukam ale, ze z meho pripevku neprosel ani prilozeny log ani vystaveny na rafb.net uz neni aktivni. Je nejakamoznost jak vystavit asi 50KB log pro tento mailing list?

  plhu

On Mon, 14 May 2007 18:33:35 +0200, Vitezslav Kotrla <vitko zavinac post bod
cz> wrote:

Petr Jakubec píše v Po 14. 05. 2007 v 09:20 +0200:

Vitezslav Kotrla  - Mon, 14 May 2007 08:08:00 +0200 (CEST) wrote:

> (Cože?)

je to bezna(*) praktika obou grafickych spolecnosti ati i nvidia.
proste po case rozhodnou o nepodpore urcite gr. karty.
nevim jak u nvidie, ale u ati je to (ted momentalne) R9200 a nize.

Díky, to je pro mě novinka. Už to vidím:

http://us.download.nvidia.com/XFree86/Linux-x86/1.0-9755/README/appendix-a.html

Podle tohoto zdroje je GeForce4 MX 420 naposledy podporována v řadě
ovladačů 1.0-96xx. To ji opravdu vyřadili docela nedávno.

Je to vidět i přímo v popisu nvidia-glx:

   $ apt-cache show nvidia-glx
   Package: nvidia-glx
   Version: 1.0.9755-1
    The following GPU's are supported:
    GeForce 6800 Ultra, GeForce 6800, GeForce 6800 XE, GeForce 6800 XT
    GeForce 6800 GT, GeForce 6800 GS, Quadro FX 4000, GeForce 7800 GTX
    See /usr/share/doc/nvidia-glx/README.txt.gz for a complete list
    of supported GPUs and PCIIDs

Jsem zvědav, kdy zastará moje 6600GT :-(

proto kolegu navadet na instalaci nejnovejsich ovl. pravdepodobne neni
spravne, jsou mu k nicemu, neobsahuji ovl. na jeho gr. kartu. snadno
si to v readme overite, je tam vycet tech podporovanych karet. uvidite

Ok, myslím že jsem to pochopil.

Vidím dvě řešení:

1) Použít nvidia-glx a nvidia-kernel-source verze 1.0.8776 (ručně
stáhnout z poolu, je to verze pro stable či testing), balík s binárním
modulem vyrobit pomocí m-a; netuším ale, zda to půjde přeložit proti
aktuálnímu jádru z unstable (2.6.20).

2) Použít balíček nvidia-kernel-legacy-source z unstable, pomocí m-a
přeložit a vyrobit balík s binárním modulem; ten nainstalovat spolu s
balíčkem nvidia-glx-legacy. (Tyto balíky s 'legacy' v názvu obsahují na
můj vkus až příliš staré ovladače - 1.0.7184 - ale třeba to bude
stačit.)

VK