Re: Pár základních dotazů..

From standa74 zavinac volny bod cz
Date Sat, 19 May 2007 20:04:12 +0200 (CEST)

Díky za rady!
ACPI chci vypnout, protože mi způsobuje zatuhnutí při startu počítače,
když mám cokoliv zapojeno v USB portech - myš, klávesnice...a nebaví
mě to pořád odpojovat a připojovat. V biosu to bohužel vypnout
nejde. To že to funguje mám vyzkoušeno z Mandrivy, kde k tomu v těchto
případech navádějí. Ale jestli vypnutí způsobí problémy zase
jinde?? Tak je to z bláta do louže.. Existuje tedy nějaká jiná
možnost jak nastartovat se zapojenými periifériémi?
Notebook mám Asus A6KM-Q011, Sempron 3000, NVidia 7300 a jinak normál..
Cpufreq/cpufreq/powernowd nainstalovány nemám. Nenašel jsem jen Cpufrequtils.

Zadal jsem ty příkazy co jsi napsal a zobrazilo se následující..

snotebook:/home/stanislav# aptitude search cpufreq
E: Nemohu získat zámek /var/lib/dpkg/lock - open (11 Prostředek je
dočasně nepří stupný)
E: Unable to lock the administration directory (/var/lib/dpkg/), is another
proc ess using it?
p   cpufreqd                        - fully configurable daemon for dynamic
freq
i   cpufrequtils                    - utilities to deal with the cpufreq
Linux k
v   gnome-cpufreq-applet            -
p   libcpufreq-dev                  - development files to deal with
the cpufreq
i A libcpufreq0                     - shared library to deal with the
cpufreq Li
p   xfce4-cpufreq-plugin            - cpufreq information plugin for
the Xfce4 p

snotebook:/home/stanislav# aptitude install lshw hwinfo
E: Nemohu získat zámek /var/lib/dpkg/lock - open (11 Prostředek je
dočasně nepřístupný)
E: Unable to lock the administration directory (/var/lib/dpkg/), is another
process using it?
Čtu seznamy balíků... Hotovo
Vytvářím strom závislostí... Hotovo
Čtu rozšířené stavové informace
Inicializuji stavy balíků... Hotovo
Načítám popisy úloh... Hotovo
Vytvářím databázi značek... Hotovo
W: Nemohu zamknout cache soubor. Otevírám v režimu pouze pro čtení;
změny, které provedete se stavem balíků, NEBUDOU uloženy!