Re: Pár základních dotazů..

From Vitezslav Kotrla <vitko zavinac post bod cz>
Date Mon, 21 May 2007 00:05:15 +0200

standa74 zavinac volny bod cz píše v Pá 18. 05. 2007 v 17:21 +0200:

> Dále mám dotaz, jak vypnu ACPI. Když zapnu notebook a mám cokoliv
> zapojeno u USB, tak se start přeruší.

Asi nejlepší je startovat kernel s parametry 'noacpi acpi=off' (jeden z
nich je asi zastaralý, ale nevím který; zatím mi to ale nikde
neuškodilo).

Jak to udělat? Pokud používáš lilo, budeš to muset napsat ručně
do /etc/lilo.conf; pokud používáš grub, dopíšeš to
do /boot/grub/menu.lst, třeba takto:

kernel          /vmlinuz root=/dev/sda2 ro acpi=off noapic nolapic

> Nemůžu ale nikde (v GNOME) najít správce hardware a to je můj první
> dotaz. Kde je ukryt?? Rád bych se podíval, co nefunguje..

1) hal-device-manager
2) lshal (v zásadě totéž, ale z příkazové řádky)
3) dmesg

VK