Re: USB flash reader a fotak

To czdebian-l zavinac debian bod cz
From Petr Heřman <ph zavinac lf2 bod cuni bod cz>
Date Fri, 21 Mar 2003 18:20:54 +0100
User-agent Mutt/1.3.28i

Mám prakticky totožný problém, vlastně ten foťák
(Minolta Dimage E203) je jediná věc, proč rebootuju do Windoze.
Ale teď jsem do jednoho USB strčil foťák, do druhého USB
Compact Flash Reader/writer, zkouším různé kombinace a furt nic
(v tom Readeru mám flash se dvěma partitions, jedna DOS a druhá ext2,
to jsem formátoval na Psion 5MX pod PsiLinuxem):

# mount -t auto /dev/sda1 /mnt
mount: /dev/sda1 není platným blokovým zařízením
# mount -t auto /dev/sda2 /mnt
mount: /dev/sda2 není platným blokovým zařízením
# mount -t auto /dev/sdb1 /mnt
mount: /dev/sdb1 není platným blokovým zařízením
# mount -t auto /dev/sdb2 /mnt
mount: /dev/sdb2 není platným blokovým zařízením

# fdisk /dev/sda
/dev/sda nelze otevřít
# fdisk /dev/sdb
/dev/sdb nelze otevřít
# fdisk /dev/sdc
/dev/sdc nelze otevřít
# fdisk /dev/sdd
/dev/sdd nelze otevřít

Koukal jsem na /proc/bus/usb, tam nic

Mám Linux 2.4.18-686 #1 Sun Apr 14 11:32:47 EST 2002 i686 unknown
napadlo mě, že by mu to chtělo asi vnutit nějaký modul, nejspíš:

/lib/modules/2.4.18-686/kernel/drivers/usb/storage# modprobe usb-storage
Initializing USB Mass Storage driver...
usb.c: registered new driver usb-storage
USB Mass Storage support registered.

ale pořád nic, tak jsem si v dselectu našel vše, co se týká USB
a nainstaloval balíky:

 usbmgr
 usbutils
 usbview

Při instalaci mi to řeklo:

Starting usbmgr: usbmgr.

usb.c: registered new driver hiddev
usb.c: registered new driver hid
hid-core.c: v1.8 Andreas Gal, Vojtech Pavlik <vojtech zavinac suse bod cz>
hid-core.c: USB HID support drivers
mice: PS/2 mouse device common for all mice

V /proc/bus/usb teď mám:

-r--r--r--    1 root     root            0 bře 21 17:42 devices
-r--r--r--    1 root     root            0 bře 21 17:42 drivers

první prázdný, ve druhém:

/proc/bus/usb# cat drivers
         usbdevfs
         hub
         usb-storage
 96-111: hiddev
         hid

nicméně usbview neukazuje žádné USB,
# lsusb -vv
... nic

ls /usr/share/doc/HOWTO/en-txt/ | grep -i usb
$ ls /usr/share/doc/HOWTO/en-txt/mini/ | grep -i usb
Wacom-USB-mini-HOWTO.gz

# dump_usbdev -v
/proc/bus/usb is not mounted

Tak čtu /usr/share/doc/usbmgr$ zcat README.gz | less
ale moc moudrý z toho nejsem, co je to usb-ohci a usb-uhci,
jaké protokoly atd.

Do /etc/init.d/ se mi nainstaloval nějaký skript usbmgr,
kde se ale píše, že je to jen skeleton, a na to nemám
potřebné vzdělání, abych si psal nějaké skripty na ovládání USB.

Nejde to nějak jednoduššeji?

Díky za každou dobrou radu,
Petr Heřman

----- End forwarded message -----