Re: goodbye-microsoft.com

From Miroslav Kure <kurem zavinac upcase bod inf bod upol bod cz>
Date Thu, 22 Mar 2007 20:03:49 +0100
User-agent Mutt/1.5.13 (2006-08-11)

On Thu, Mar 22, 2007 at 07:33:11PM +0100, Petr Heřman wrote:

> To bych musel projet zase celou instalaci od začátku.

Ve /var/log/installer/ jsou zajimave logy z instalace, ale podle toho,
co pisete nize, je mozne, ze grub-installer je v tom nevine.

> Předtím chci ale zjistit, v čem tkví současný problém, kde ten GRUB
> vlastně sídlí, že ho to live CD na tom HDD najde a BIOS nikoli....
>
> # dd if=/dev/sda of=sda.mbr count=1
> # od -c sda.mbr
>
> mi vypíše blok, který končí hláškami
> GRUB \0 Geom\0 Hard Disk\0 Read\0 Error\0
> tak to by člověk řekl, že v tom MBR ten GRUB sídlí.

To vypada v poradku.

> Tak to jsem blázen, kde pak sídlí zaváděč toho instalátoru,
> že bootuje namísto toho GRUBu.

Zavadec instalatoru (grldr -- GRUB pro Windows) by mel lezet v c:\
a spousti ho normalni zavadec Windows XP, ktery je nainstalovany na
zacatku te windowsove oblasti.

Jinymi slovy receno, jediny zajimavy zasah, ktery ta graficka aplikace
provadi, je pridani radku do c:\boot.ini. Zadne sachovani s tabulkou
oddilu se nekona.

> Přijde mi, že jediná možnost je, že ho ten instalátor strčí
> do bootovacího sektoru na té partition, na které sídlí XP
> a která je nastavená jako aktivní.

Vizte vyse.

> Ale jak se na něj dostane bootovací sekvence, když v MBR je teď už
> ten GRUB, a ten se mi při bootavání z HDD vůbec neohlásí???
>
> Že by nějaký BIOS bootoval rovnou z aktivního bootsektoru
> a přeskočil MBR??? (Mám Phoenix - Award Workstation BIOS)

To by me taky zajimalo. Zkuste projit volby toho BIOSu.

--
Miroslav Kure