Re: Pripojeni k netu pres virtualni sit

To "Debian CZ/SK project discussion list" <czdebian-l zavinac debian bod cz>
From plhu <plhu zavinac seznam bod cz>
Date Wed, 28 Mar 2007 20:56:07 +0200
User-agent Opera Mail/9.10 (Linux)

  Totiž, proč se ptám,
připojení pomocí pptp jsem zkoušel celkem dlouhou dobu. Na korektní připojení musíš mít pptp (program), ppp, aktivovanou podporu v jádře (pptp -alespoň před rokem to tak bylo), nastavení provedené v konfiguračním souboru (něco jako chap, pptp.conf ...?). Nejsnadnější to opravdu je pomocí pptpconfig. Problém nastane, když se pokoušíš připojit a nemáš dost informací o tom, jak to mají nakonfigurované. Vím, že se mi to podařilo rozchodit, ale ve zmiňované síti měli pak problémy s dhcp, tak jsem přešel na pevnou linku. Navíc v pptpconfig byl problém špatně nahozené spojení shodit.

Ještě jedna věc, podpora v jádře je potřeba, pokud opravdu použiješ šifrování. Pokud pptp slouží pouze k vytvoření spojení, podporu nepotřebuješ (případ netboxu).

Netinstall bys možná rozchodit mohl, ale potřeboval bys vědět, jak je to nakonfigurované. Pokud máš ip adresu, je to dál vět ppp, pptp.

  Pokud budeš mít problémy, ozvi se.

  plhu