Jak rozdelit partitions

From GeBu <gebu zavinac seznam bod cz>
Date Fri, 06 Apr 2007 21:03:54 +0200
User-agent Thunderbird 2.0.0.0 (Windows/20070326)

Mám tu stroj se dvěma harddiskama a potřebuju tam dát Debian a Windows.
Původně jsem ho měl zformátovanýl tak, že většina kapacity disků byla zformátována na ext3, protože do Windows existuje ovladač, který je zpřístupňuje, ale bylo to nebezpečné, protože uživatelé viděli i kořenový adresář systému a to se mi nelíbilo. Teď se objevil ntfs-3g a vypadá to, že funguje dobře. Proto jsem se rozhodl všechno reformátovat na NTFS pro uživatele Windows a nechat jen malou partition na Etch. Linux partition nebudu ve Windows zviditelňovat, ale v Linuxu NTFS připojím přes ntfs-3g. Co si o tom myslíte? Myslíte, že pak bude možné pracovat s videem, které bude na NTFS? Mám ji dát na začátek disku a teprve pak Windows nebo úplně na konec (chci aby NTFS místo bylo v kuse)? Už jsem se na to jednou nachytal. Nevím jak, ale Windows tu ext3 partition viděly a nainstalovaly se mi jako disk D:.
Jirka (GeBu)