LDAP a UDEV při startu

To czdebian-l zavinac debian bod cz
From Marek Chlup <mara zavinac chlup bod net>
Date Wed, 2 May 2007 13:25:24 +0200
User-agent Mutt/1.5.13 (2006-08-11)

Ahoj,

přemístil jsem uživatele a skupiny na LDAP server a upravil
/etc/nsswitch.conf přibližně tímto způsobem:
passwd:         ldap [UNAVAIL=continue] files
group:          ldap [UNAVAIL=continue] files
téměř vše funguje tak jak si představuji až na boot samotného serveru,
kde LDAP server běží. Zde prostě dojde k zastavení bootu u startu udev.
Neustále je snaha kontaktovat LDAP server což se samozřejmě nezdaří,
jelikož daemon LDAP v tu chvíli ještě neběží. Dle mne ovšem neexistuje
důvod, aby tomu tak bylo, protože v nsswitch.conf jasně říkám, že pokud
není LDAP k dispozici ať se pokouší hledat uživatele a skupiny v
souborech passwd a group.

V /usr/share/doc/udev/README.Debian.gz radí konfigurovat nsswitch.conf
tímto způsobem:
passwd:         files ldap [UNAVAIL=return]
group:          files ldap [UNAVAIL=return]
Hmm, to je pěkné a boot je bezproblémový, ale já to tak nechci. Problém
je v tom, že pak je někdy dávána přednost platným záznamům v souborech
passwd a group a LDAP je již ignorován. Já chci, aby mělo přednost vždy
LDAP a jedině v případech, že je nedostupné, aby bylo využito souborů
passwd či group.

Ví někdo jak na to?

Vše je provozováno na Etch.

Zdraví