Re: grub, mbr, dualboot a 2 disky

To <mhlavnicka zavinac ceska-kamenice bod cz>, "Debian CZ/SK project discussion list" <czdebian-l zavinac debian bod cz>
From "Mirek" <laden zavinac tiscali bod cz>
Date Thu, 3 May 2007 14:59:46 +0200

Jastli nepotrebuješ preinstalovat system tak bych použil nekterý z nástrojů na klonování disku
např. Ghost a budeš vedet že ti to pojede:)

----- Original Message ----- From: "Mirek Hlavnička" <mhlavnicka zavinac ceska-kamenice bod cz>
To: <czdebian-l zavinac debian bod cz>
Sent: Thursday, May 03, 2007 2:19 PM
Subject: grub, mbr, dualboot a 2 disky

Zdravím konferenci!

Prosím o pomoc v následující situaci:
V PC mám 2 disky. První (master) (/dev/hda) - obsahuje 2 ntfs oddíly s
WinXPP. Disk potřebuji vyměnit za nový.
Druhý disk (/dev/hdb) - obsahuje ext3 oddíly a swap a sídlí na něm Etch.
Zavaděčem je GRUB. Vše funguje a potřeboval bych se do stejného stavu
dostat i po výměně hda (místo 40GiB bude 80GiB).
Nevím přesně co odkud mám zazálohovat, aby mi po výměně nového disku a
instalaci WinXP opět zavádění spravoval spolehlivý GRUB.
Při instalaci (tehdy ještě) Sarge jsem nechal zavaděč zavést záznam
právě do MBR - nevím však, jak je to přesně s tím MBR,
resp. na kterém z disků fakticky ten záznam je apod.

Díky za vaše rady, či případné odkazy.

Mirek Hlavnička

**
<http://www.openoffice.cz/>