Re: Nvidia ve 3D (po nejake dobe reloaded)

From Vitezslav Kotrla <vitko zavinac post bod cz>
Date Mon, 14 May 2007 18:33:35 +0200

Petr Jakubec píše v Po 14. 05. 2007 v 09:20 +0200:

> je to bezna(*) praktika obou grafickych spolecnosti ati i nvidia.
> proste po case rozhodnou o nepodpore urcite gr. karty.
> nevim jak u nvidie, ale u ati je to (ted momentalne) R9200 a nize.

Díky, to je pro mě novinka. Už to vidím:

http://us.download.nvidia.com/XFree86/Linux-x86/1.0-9755/README/appendix-a.html

Podle tohoto zdroje je GeForce4 MX 420 naposledy podporována v řadě
ovladačů 1.0-96xx. To ji opravdu vyřadili docela nedávno.

Je to vidět i přímo v popisu nvidia-glx:

   $ apt-cache show nvidia-glx
   Package: nvidia-glx
   Version: 1.0.9755-1
    The following GPU's are supported:
    GeForce 6800 Ultra, GeForce 6800, GeForce 6800 XE, GeForce 6800 XT
    GeForce 6800 GT, GeForce 6800 GS, Quadro FX 4000, GeForce 7800 GTX
    See /usr/share/doc/nvidia-glx/README.txt.gz for a complete list
    of supported GPUs and PCIIDs

Jsem zvědav, kdy zastará moje 6600GT :-(

> proto kolegu navadet na instalaci nejnovejsich ovl. pravdepodobne neni
> spravne, jsou mu k nicemu, neobsahuji ovl. na jeho gr. kartu. snadno
> si to v readme overite, je tam vycet tech podporovanych karet. uvidite

Ok, myslím že jsem to pochopil.

Vidím dvě řešení:

1) Použít nvidia-glx a nvidia-kernel-source verze 1.0.8776 (ručně
stáhnout z poolu, je to verze pro stable či testing), balík s binárním
modulem vyrobit pomocí m-a; netuším ale, zda to půjde přeložit proti
aktuálnímu jádru z unstable (2.6.20).

2) Použít balíček nvidia-kernel-legacy-source z unstable, pomocí m-a
přeložit a vyrobit balík s binárním modulem; ten nainstalovat spolu s
balíčkem nvidia-glx-legacy. (Tyto balíky s 'legacy' v názvu obsahují na
můj vkus až příliš staré ovladače - 1.0.7184 - ale třeba to bude
stačit.)

VK