Pár základních dotazů..

To czdebian-l zavinac debian bod cz
From standa74 zavinac volny bod cz
Date Fri, 18 May 2007 17:21:27 +0200 (CEST)

Ahoj.

Předně zdravím všechny přátele a vývojáře Debianu.

Jsem začínající uživatel Linuxu co má drobné zkušenosti s Mandrivou
2007 a prostředím KDE.
Před dvěma dny jsem si po síti nainstaloval Debiana 4.0 (používám
notebook ASUS A6KM-Q011) a jsem příjemně překvapen - simpatická
a funkční distribuce. V Mandrivě nefungovala zvukovka, wifina, čtečka
karet, modem a vestavěná web kamera. A to se jednalo o komerční
distribuci a na funkčnost komponet jsem se informoval předem. Byl
jsem ujištěn že je to přeci komerční verze a vše (tím nenám
namysli web kameru) by mělo fungovat.. No nic.
O to víc mě potěšilo, že u distribuce která je volně přístupná
je funkčnost lepší. Tedy, co můžu v současnosti posoudit je jen
zvuk, ten šlape a líp něž pod Windows! Nemůžu ale nikde (v GNOME)
najít správce hardware a to je můj první dotaz. Kde je ukryt?? Rád
bych se podíval, co nefunguje..
Dále mám dotaz, jak vypnu ACPI. Když zapnu notebook a mám cokoliv
zapojeno u USB, tak se start přeruší. Musím vše vypojit a na tvrdo
vypnout a opět zapnout. V Mandrivě to šlo v ovládacím centru.
A poslední otázka, "ztratila" se mi volba pro vypnutí počítače
z nabídky "Prostředí". Jak jí dostanu zpět?

Doufám, že se nejedná o moc primitivní otázky a že někdo poradí?

Díky a smekám před nezjištnou prací Linuxové komunity !!!
Nerozumím tomu, jak je v dnešní době něco takového dlouhodobě
možné a zároveň perspektivní?? Navíc to má smysl a sílu!
Nevím jak osobně přispět rukou k dílu. Vzhledem k mým znalostem
se alespoň snažím o propagaci GNU/Linuxu jako takového.

Ještě jednou díky a přeju mnoho úspěchů v boji s Microsoftem a
jemu podobnými.

Standa

--
Kila navíc? NOVINKA speciálně pro ženy - Synephrine Inulin Liquid -
Miluj své tělo!