Re: goodbye-microsoft.com

From Petr Heřman <ph zavinac lf2 bod cuni bod cz>
Date Thu, 22 Mar 2007 19:33:11 +0100
Mail-followup-to Debian CZ/SK project discussion list <czdebian-l zavinac debian bod cz>
User-agent Mutt/1.5.13 (2006-08-11)

On Thu, Mar 22, 2007 at 06:00:45PM +0100, jezz zavinac hkfree bod org wrote:
> Dobry den,
> k tomu grubu - me to pripada, jako by to stale bootovalo z cd/dvd misto z
> disku. Melo by stacit vyndat disk ci zmenit poradi bootovani v biosu.

Ne, žádné CD jsem v mechanice během instalace ani po ní neměl.
Program debian.exe jsem stáhnul pod XP přímo ze sítě, uložil
a spustil.

To Live CD jsem použil až dodatečně, když to jinak nechtělo
nabootovat.

On Thu, Mar 22, 2007 at 06:08:34PM +0100, Miroslav Kure wrote:

> Ano, je to tak. Je podstatny rozdil mezi vyberem baliku rovnou pri
> instalaci, nebo tesne po zavedeni noveho systemu?

No, předpokládám, že ne. Alespoň za "starých dobrých časů"
to bylo jedno.

> Ano, je to tak. Proc mast zacatecniky dalsimi volbami? Pokrocili
> uzivatele, kteri vedi, co hledaji, si v instalacni prirucce najdou,
> jak misto toho nainstalovat treba KDE.

A pak třeba mohou být "uživatelé střední úrovně", kteří už vědí,
že by si nainstalovali KDE a nikoli Gnome, ale netuší, že jim
v tom instalátor v dalším kroku už nenechá vybrat.
Třeba ti, kteří už zkoušeli Debiana z Live CD Ubuntu a vědí,
že tam si vybrat v pohodě mohli. Takže bych v tom další matení
neviděl.

> To je rozhodne trapne. Muzete napsat verzi pouziteho instalatoru?

Ten debian.exe se po spuštění v prostředí XP ozve jako:

Debian-Installer Loader 0.2.0
Copyright (C) 2007 Robert Millan

Ten samotný instalátor, který naběhne po přebootování,
nikde žádnou verzi nehlásí.

Při prvním použití tam někde byla nabídka, jestli spustit instalátor
v grafickém nebo textovém módu, teď při druhém spuštění už najede
rovnou v grafickém.

> Divne je na tom co? Ze sit ve skutecnosti fungovala a ta ikona
> zobrazovala spatne?

Jo, síť jede v pohodě, ifconfig i route OK, jen ta ikona říká
"Žádné připojení k síti". Možná to zase bude problém toho Gnome.

V menu Aplikace -> Systémové nástroje -> Nástroje pro síť
je kdovíjaká aplikace, ale také ukazuje připojení v pohodě.

> Tohle reportujte do GNOME.

To už nechám spíš na těch, kteří to prostředí používají....

> Behem instalace GRUBu se podivejte na 4. virtualni konzoli, jestli to
> nepise nejake chyby.

To bych musel projet zase celou instalaci od začátku.
Předtím chci ale zjistit, v čem tkví současný problém, kde ten GRUB
vlastně sídlí, že ho to live CD na tom HDD najde a BIOS nikoli....

# dd if=/dev/sda of=sda.mbr count=1
# od -c sda.mbr

mi vypíše blok, který končí hláškami
GRUB \0 Geom\0 Hard Disk\0 Read\0 Error\0
tak to by člověk řekl, že v tom MBR ten GRUB sídlí.

Tak to jsem blázen, kde pak sídlí zaváděč toho instalátoru,
že bootuje namísto toho GRUBu.

Přijde mi, že jediná možnost je, že ho ten instalátor strčí
do bootovacího sektoru na té partition, na které sídlí XP
a která je nastavená jako aktivní. Ale jak se na něj
dostane bootovací sekvence, když v MBR je teď už ten GRUB,
a ten se mi při bootavání z HDD vůbec neohlásí???

Že by nějaký BIOS bootoval rovnou z aktivního bootsektoru
a přeskočil MBR??? (Mám Phoenix - Award Workstation BIOS)

Ještě dodávám:
GNU GRUB version 0.97
kernel 2.6.18-4-amd64

> Miroslav Kure