/dev/input/mouse0 (was: Release party?)

To Debian CZ/SK project discussion list <czdebian-l zavinac debian bod cz>
From Petr Heřman <ph zavinac lf2 bod cuni bod cz>
Date Mon, 26 Mar 2007 11:56:27 +0200
Mail-followup-to Debian CZ/SK project discussion list <czdebian-l zavinac debian bod cz>
User-agent Mutt/1.5.13 (2006-08-11)

On Wed, Mar 14, 2007 at 01:23:38PM +0100, Miroslav Kure wrote:

> Vy neverite na 2. dubna 2007? :-)

Kdyby to mělo být na 1. dubna, tak je to apríl.
Jelikož 1.dubna je Květná neděle, a to se sluší nepracovat,
ale slavit vítězný vjezd do Jeruzléma - tak je to zřejmě až 2.4.
- i když tím pádem bude zřejmě tu květnou neděli předtím málokdo
světit... :-(

Možná je to tím, jak se blíží to release, tak se na mém "testing"
distro začíná v té nervozitě projevovat čím dál tím víc
paranormálních jevů. Např:

V X se vám najednou začne "zadrhávat" myš. Prostě
chvíli jde a pak zase chvíli ani ťuk. Postupně se zkracují
intervaly, ve kterých jde, a prodlužují ty, kdy nejde,
až nejde vůbec.

Protože mám radši konzoli, než X, a na konzoli gpm, tak
to v xorg.conf řeším tradičně:

Section "InputDevice"
        Identifier      "Configured Mouse"
        Driver          "mouse"
        Option          "CorePointer"
        Option          "Device"                "/dev/gpmdata"

Takže pro podobné případy se mi v minulosti osvědčilo jít z X na konsoli
a pustit
        /etc/init.d/gpm restart
a většinou to pomohlo, i když člověk neměl tušení, co se v systému děje.

Tentokrát:
        gpm restart  Failed!
        gpm stop     Failed!
???

V /etc/gpm.conf mám:
        device=/dev/input/mouse0

tak se podívám ls /dev/input/m* a vidím, že tam mám:
        device=/dev/input/mouse1

Tak se chvíli divím, jak to, že "mi to předtím mohlo fungovat
s mouse0", a pak se divím ještě víc, když zjistím, že tam mám
každou chvíli něco jiného, chvíli mouse0 a chvíli zase mouse1

Prostě od dob, kdy přestal být /dev montovaný "natvrdo" na disk
a montuje si ho jádro přes udev jsem přestal většině věcí nějak
rozumět....

uname: 2.6.18-3-k7
(že by nastal čas na novou kompilaci?)

Petr Heřman