grub, mbr, dualboot a 2 disky

To czdebian-l zavinac debian bod cz
From Mirek Hlavnička <mhlavnicka zavinac ceska-kamenice bod cz>
Date Thu, 03 May 2007 14:19:27 +0200
Organization Město Česká Kamenice
User-agent Thunderbird 2.0.0.0 (Windows/20070326)

Zdravím konferenci!

Prosím o pomoc v následující situaci:
V PC mám 2 disky. První (master) (/dev/hda) - obsahuje 2 ntfs oddíly s WinXPP. Disk potřebuji vyměnit za nový.
Druhý disk (/dev/hdb) - obsahuje ext3 oddíly a swap a sídlí na něm Etch.
Zavaděčem je GRUB. Vše funguje a potřeboval bych se do stejného stavu dostat i po výměně hda (místo 40GiB bude 80GiB). Nevím přesně co odkud mám zazálohovat, aby mi po výměně nového disku a instalaci WinXP opět zavádění spravoval spolehlivý GRUB. Při instalaci (tehdy ještě) Sarge jsem nechal zavaděč zavést záznam právě do MBR - nevím však, jak je to přesně s tím MBR,
resp. na kterém z disků fakticky ten záznam je apod.

Díky za vaše rady, či případné odkazy.

Mirek Hlavnička

**
<http://www.openoffice.cz/>